Fondat în 1998, Headvertising (deși toată lumea îi spune, scurt, „Head”) a fost primul shop de creație din publicitatea românească. Gândit inițial pentru clienți locali, în scurt timp s-a dovedit că mai degrabă brandurile internaționale aveau nevoie de avantajul competitiv pe care îl putea aduce o agenție specializată strict în creație.

 

De fapt, pariul inițial al fondatorilor a fost să inventeze o organizație finalmente prietenoasă cu „omul de creație”; deci optimizată ca mod de lucru pentru „metabolismul creativ” și pentru work flow-ul real dintr-un departament de creație.

 

Plină de particularități și idiosincrazii (de pildă, au decis să fie shopul de creație care nu mai participă la festivaluri de creație) abordarea inițială s-a dovedit una de succes. Și, ulterior, a fost adoptată – în linii mari – și de valul de agenții locale independente care i-au urmat la începutul anilor 2000.

 

Dincolo de motivarea intrinsecă a creativilor (prin însăși calitatea creației care ieșea din agenție) și dincolo de faptul – rar în epocă – că își plătea la timp colaboratorii, Head a ieșit rapid în evidență printr-un dublu pionierat stilistic.

 

E vorba despre umorul rezultat din „realismul neaoș”, și despre utilizarea ilustrației ca „întăritor expresiv” – într-o epocă în care production values erau foarte scăzute, pe măsura bugetelor clienților. Mai aproape de zilele noastre, un alt calling card Head este folosirea inovativă a scenografiei, ori de câte ori subiectul sau brandul o permite.

 

De-a lungul a 25 de ani agenția și-a păstrat atât independența, cât și specificul: creație, doar creație. Și un alt lucru care a rămas aproape constant în timp e mărimea: cam două duzini de oameni. Nu pare să fie nevoie de mai mulți ca să încerci să faci întotdeauna ceva amuzant, sau frumos, sau interesant.